Jak zarabiać na muzyce w internecie?

zarabianie na muzyce

Muzyka i internet to aktualnie silnie związane ze sobą płaszczyzny. Artyści tworzą utwory by umieścić je  w internecie w celu promocji lub zarobku, z kolei słuchacze coraz częściej słuchają muzyki za pośrednictwem sieci.  Można zaryzykować stwierdzenie, że dziś młodzi muzycy mają większe możliwości autopromocji, jednak z drugiej strony konkurencja również jest większa. W którą stronę skierować swoje kroki, aby zaistnieć na muzycznej scenie, a zarabianie na muzyce przynosiło nam co najmniej zadowalające zyski?

Przede wszystkim czeka nas wiele pracy. Szerzej nieznany artysta nie jest w stanie utrzymać się ze swojej twórczości, dlatego powinien skupić się nie tylko na tworzeniu jak najlepszej muzyki, ale również na odpowiednich działaniach marketingowych. Aby zapewnić sobie lepszy start, możemy skorzystać z pomocy firm zajmujących się dystrybucją muzyki. Dysponują one kanałami w różnych serwisach z dużą ilością subskrybentów, dlatego nasze utwory natychmiast trafiają do szerszego grona odbiorców.

Bardzo skuteczną i zarazem popularną metodą na zarabianie w sieci jest sprzedawanie utworów w różnego rodzaju serwisach stockowych. Polegają one na bezpośrednich transakcjach między autorem muzyki a klientem, czyli osobą poszukującą podkładu dźwiękowego np. do własnego filmu lub prezentacji. Za największe zalety tego rozwiązania można uznać łatwość obsługi takiej platformy oraz dużą liczbę potencjalnych klientów. Właściciele serwisów zazwyczaj pobierają niestety dość wysoką prowizję od każdej transakcji. W zależności od umowy na nasze konto może trafiać zaledwie połowa zysku.

Dość nową metodą na wzbogacenie się w internecie jest dawanie tak zwanych koncertów online. Możemy tego dokonać za pomocą specjalnie do tego przystosowanych serwisów. Cenę biletów na takie wydarzenie ustalamy sami. Artyści bardzo często decydują się jednak zrezygnować z płatnych biletów, a zarabiać jedynie na napiwkach od fanów – w ten sposób łatwiej możemy zyskać na popularności, a nasz koncert będzie miał większe grono odbiorców.

Która metoda jest lepsza? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ zależy to od wielu czynników (rodzaj komponowanej muzyki, stopień popularności artysty, a nawet zwykłe szczęście). Jeżeli tworzysz muzykę, nie bój się eksperymentować i próbować różnych sposobów na wypromowanie się oraz zarabianie pieniędzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *