Nowe technologie w świecie muzyki

promocja w Spotify

Dzisiejszy świat muzyki znacznie różni się od tego sprzed kilku lat. Wszystko za sprawą nowych technologii i trendów mających wpływ na jej dostępność. Powstające nowoczesne rozwiązania cyfrowe w znaczący sposób zdominowały dotychczasowe sposoby udostępniania muzyki. Dzięki czemu w prosty sposób możemy cieszyć się ulubionymi utworami za pośrednictwem smartfona.

Obecna rewolucja w branży muzycznej została zapoczątkowana przez serwisy takie jak iTunes, Spotify i Tidal. To dzięki nim dostępność muzyki w wysokiej jakości przez internet stała się już standardem. Co ważne dzisiaj promocja w Spotify jest zagadnieniem, które cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród wielu artystów.

Tworzenie muzyki dzisiaj

Oprócz zmian w zakresie dostępności muzyki zmieniło się również podejście do sposobu jej promowania. Skutkowało to m.in. powstaniem aplikacji takich jak Musical.ly, która pozwalała na nagrywanie, krótkich teledysków i udostępnianiu ich w sieci. Dzisiaj aplikacja ta dostępna jest pod nazwą TikTok a jej możliwości promocyjne stale rosną.

Znajduje to dowody w postaci pół miliarda użytkowników TikToka na całym świecie. Będący poważnym medium społecznościowym TikTok jest również miejscem, w którym pierwsze kroki stawiają początkujący artyści. Czasem wstawiane klipy o humorystycznym zabarwieniu pozwalają trafić do serc przyszłych fanów. Stanowi to sposób budowania wizerunku, który jest wykorzystywany przez gwiazdy takie jak Ariana Grande i Justin Bieber. Dlatego, jeśli planujemy działania wizerunkowe, to warto uwzględnić TikToka w swojej strategii.