SXO to akronim oznaczający Search Experience Optimization. Jest to stosunkowo nowa koncepcja w świecie optymalizacji sieci i marketingu w wyszukiwarkach, która ma na celu poprawę ogólnego doświadczenia użytkownika, gdy ktoś szuka czegoś w Internecie.
W praktyce SXO wykorzystuje postępy w eksploracji danych i uczeniu maszynowym, aby zrozumieć, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcje z treściami na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Rozumiejąc, w jaki sposób użytkownicy klikają określone wyniki wyszukiwania, na co patrzą i jak zachowują się po kliknięciu witrynę internetową lub stronę, SXO może pomóc zoptymalizować pozycje, aby z większym prawdopodobieństwem pasowały do tego, czego szuka użytkownik. Pomaga to wyeliminować potrzebę ręcznej optymalizacji, zapewniając lepszy wgląd w to, które SERP są bardziej skuteczne niż inne i dlaczego.
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: