Bezrobocie wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie, młodzi ludzi wchodzący na rynek pracy nie mogą znaleźć zatrudnienia, nawet jako pomoc kuchenna, wielu Polaków emigruje za chlebem. Tak wygląda codzienność wielu z nas. Są jednak branże, gdzie rąk do pracy wciąż brakuje.
Jedną z nich jest sektor internet/e-commerce. Przeglądając ogłoszenia o pracę bez trudu znajdziecie te dodawane przez agencje interaktywne. Szukają one ludzi o bardzo zróżnicowanym profilu zawodowym i doświadczeniu (a nawet bez niego). „Białe kołnierzyki” mogą w nich znaleźć naprawdę dobrą pracę za przyzwoitą, jak na warunki rynkowe, płacę.
Poniżej przedstawiamy stanowiska, na które agencje interaktywne szukają najczęściej specjalistów.
Programiści PHP/Java/Python
Agencja internetowa bez programistów w zasadzie nie istnieje, dlatego też to właśnie oni są najczęściej poszukiwani przez nie. Oczywiście, nie może to być byle jaki absolwent informatyki, ale taki znający przynajmniej jeden z języków obsługujących strony internetowe: PHP, Java lub Python.
Ofert dla PHP-owców jest najwięcej, ale jeśli znasz Javę lub Pythona możesz zarobić więcej. Warto się zatem dobrze zastanowić nad wyborem języka programowania, w którym będziesz się specjalizował.
Specjaliści od marketingu w wyszukiwarkach
Także specjalista od SEO i kampanii PPC znajdzie bez problemu zatrudnienie w agencji interaktywnej. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w tej dziedzinie, to także nie problem. Stażyści są tu mile widziani i niekoniecznie jest to staż bezpłatny, a jeśli nawet, to jest spora szansa na zatrudnienie, jeśli nie w tej, to w innej firmie.
Specjaliści od social media
Także humaniści mogą znaleźć dla siebie miejsce w agencji interaktywnej. Odkąd bowiem Facebook i inne serwisy społecznościowe przejęły „rząd dusz” internautów, to zapotrzebowanie na kreatywne i dobrze władające piórem (czy tam klawiaturą) osoby wyraźnie wzrosło.
Dodatkową zachętą może być również to, iż na samy starcie nie trzeba legitymować jakimiś szczególnymi umiejętnościami, aby zdobyć zatrudnienie. Wystarczy swoboda w konstruowaniu wypowiedzi pisemnych oraz umiejętność zaprezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej jako sobą kreatywna i dynamiczna.