Czy dobra obsługa logistyczna może przełożyć się na sukces sklepu internetowego?

logistyka dla e-commerce

Profesjonalna obsługa logistyczna klientów po złożeniu zamówienia to jedna z najważniejszych przewag konkurencyjnych dla każdego sklepu internetowego związanego z dystrybucją fizycznych towarów. Magazyn dystrybucyjny dostępny w postaci outsourcingu dla sektora e – commerce to bardzo ciekawy kierunek współpracy, ponieważ ułatwia wiele procesów, w tym przyjmowanie, magazynowanie, kompletowanie zamówień, pakowanie, wysyłkę i generalnie transport paczek do konsumenta. A w dzisiejszej rzeczywistości sprzedaży internetowej najbardziej zaczyna liczyć się czas dostawy, bezpieczeństwo i naturalnie szybkie odpowiadanie na wiadomości.

Czy mały biznes internetowy może zyskać na powiązaniu z outsourcingiem logistycznym?

Polski rynek nie jest jeszcze tak rozwinięty pod kątem automatyzacji realizacji zamówień, jak ma to miejsce w świecie zachodnim, ale sklepy internetowe powoli rozumieją, że przeniesienie odpowiedzialności za dystrybucję i inne czynności logistyczne przynosi zysk, uwalnia kreatywne zasoby, daje większą swobodę pracowników i po prostu eliminuje większość problemów z obsługą klienta. A zbudowanie zaufania w grupie docelowej odbija się na zyskach i to długoterminowo. Marki, które potrafią utrzymać przy sobie klienta i wyróżniają się bezpieczeństwem dostawy dowolnego produktu po prostu stają się numerami jeden lokalnie, regionalnie, w skali ogólnokrajowej. Obsługa zwrotów to też element outsourcingu. Usługi konfekcyjne nie skupiają się tylko na jednej rzeczy, ale zapewniają przedsiębiorcy pełną opiekę, nawet wskazówki marketingowe, informacje o nowinkach technologicznych, wsparcie przy integracji z głównymi platformami sprzedażowymi. Ale jak taka współpraca odbija się w ogóle na prowadzeniu działalności gospodarczej w sieci? Jako przedsiębiorca skupiasz się po prostu na zdobywaniu klientów, a resztę zlecasz na zewnątrz. Jeżeli rozwiniesz biznes otrzymasz propozycję powiększenia przestrzeni magazynowej. Precyzyjne przetwarzanie zamówień następuje w ramach systemów ERP już mocno rozwiniętych, ale stale dojrzewających do zmieniającego się świata gospodarczego. Potrzebujesz kontroli 24/7 w outsourcingu logistycznym? Nie ma z tym najmniejszego problemu, właśnie przez automatyzację.

Pełna pomoc w ustawieniu polityki zarządzania gospodarką magazynową

Logistyka dla e – sklepów charakteryzuje się wieloma interesującymi właściwościami. Skupia się na automatyzacji, na magazynowaniu, kompletowaniu zamówień, na marketingu, a nawet na montażu wyposażenia sklepu, stoisk na targach branżowych i w innych miejscach, gdzie właściciel biznesu tego po prostu potrzebuje. Przechowywanie oraz gromadzenie towarów już nie wystarczy. Trzeba tez przemyśleć sam proces gospodarowania zapasami, co wyraźnie wpływa na płynność sprzedaży i nie powoduje zastojów, naturalnie finansowych. W ustaleniu polityki zapasów pomaga naturalnie magazyn dystrybucyjny. Nawet najmniejszy biznes internetowy tak naprawdę zyskuje na outsourcingu logistycznym. Widać to po statystykach sektora e – commerce i po widoczności produktów na platformach sprzedażowych. Praktycznie każdy może spróbować swoich sił w sprzedaży online, a z centrum dystrybucyjnym to jeszcze łatwiejsze.